quitebulletproof

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av quitebulletproof - 13 januari 2012 23:56

when karma comes back to punch you in the face, i'll be there!

..just in case it needs help.


      

Av quitebulletproof - 13 januari 2012 23:11

 

sv; jag svarar såhär istället eftersom det blir så mycket att skriva. det är inte ett endagsarbete direkt.

först och främst bör jag berätta att sättet jag har gjort det på är totalt fel och borde egentligen inte göras på, men jag var i ett såkallat akutläge.

- jag vill rekommendera dig att gå till frisören, men eftersom du frågade hur JAG gjorde det så antar jag att jag borde säga det.
jag gick iallafall till frisören först. där förklarade jag hur jag ville ha det & tills när jag ville ha det klart (sommarn)
hon påpekade att det var ett långtidsjobb & att det var liten chans att jag kunde bli blond tills i sommar, men vi körde på. först så slingade jag blonda slingor, blont + brunt = gult. vackert huh? efter det avfärgade jag även hos frisören. det innebär att mitt hår förvandlades ganska snabbt från mörkbrunt med gula slingor till oranget. & jag tål inte färgen orange. den är otroligt fin på vissa människor såklart, men jag har sjukt svårt att se mig själv i den färgen. efter det så la vi i en toning för att det inte skulle vara lika skrikit oranget. vilket bildade färgen "matt orange". och sen fick jag inte mer hjälp. då tyckte frisören att jag skulle gå hem, låta håret vila & sedan komma tillbaka en månad senare.

men hallååå, jag går ju i skolan? och dit vägrade jag att gå med oranget hår. så jag åkte och köpte två blekningar.

smetade in dom två i kalufsen och väntade ett tag. färgen blev gul. jag ville då färga igen. en till blekning las i.
efter det så blev det en toning, slingor & sen askfärgade jag håret. resultatet blev den färgen jag har nu. det är fortfarande mycket som jag vill justera & rätta till, därför har jag nu de senaste 3 dagarna endast tvättat håret med silvershampoo. jag har låtit håret vila lite, behandlat det bra med rätt produkter & ska snart lägga i en till askfärg.


alla sa att mitt hår skulle falla av och att det inte fanns en möjlighet för blondt hår inom endast 5månader, jag vill därför påminna dig om att det är viktigt att håret inte är slitet! det ska vara ordentligt behandlat, och det ska få ta den tiden det tar. dock är det en jävligt dyr process. mitt hår var varken behandlat väl, nyklippt eller speciellt starkt dock är det väldigt vant vid att bli färgat osv.. men VOILÁ! 
det sitter kvar, vilket är huvudsaken, right?

under dessa tre dagar har jag missbrukat bra produkter. hårinpackningar varje dag, olivolja i håret, ägg i håret, överdosering av balsam. det enda negativa jag har gjort är att använda silvershampoo. men det används ju endast bara i hårbotten, det enda stället där håret faktiskt alltid (oftast) är friskt och nytt.

det här är färgerna jag använde mig utav

 

jag vet dock inte hur mörkhårig du är och vad din naturliga hårfärg är, så mer än såhär kan jag nog inte hjälpa dig..
tyvärr.. men alltså, avfärgningen hjälpte mig en jävla massa eftersom min naturliga hårfärg började visa sig då.

så, hur lång tid det än tar så kanske det är bäst att du gör det hos frisören. riskera fan inte håret. när jag tänker tillbaka nu så känns det jävligt dumt! 


 

Av quitebulletproof - 13 januari 2012 21:43

har nyss kollat på tre avsnitt av vampire diaries s3. funderar på om jag ska fortsätta kolla eller om jag ska hitta på något annat. det jobbiga är att man blir så jävla besatt av det, (eller i mitt fall blir man besatt av Damon ) 

det borde få finnas en lag på hur snygg man får vara, och ett straff ifall man skulle vara så olagligt snygg som han.

jag menar, cheesus christ!! skulle inte banga på ett eller två bett från den madafakk vampyren. 





Av quitebulletproof - 13 januari 2012 15:47

kom nyss hem från skolan och det kan inte bli mycket bättre än såhär! onepiece är på, vampire diaries är på, duntäcket är med, kudden är med, ett stort glas gurkvatten är laddat & en gurkbit är redo att bli uppäten! thank god it's friday!


igårkväll var det träning, som sagt - den första utomhusträningen! och trots att det var äckligt kallt, plastgräset var fruset & att vägen till bilen var ett oförberett självmordsprojekt så var det riktigt kul att spela igen!

första steget utanför dörren blev en vurpa, is & fotbollsskor med dubbar var ingen bra kombination, föfan.

efter träningen la jag mig i badet & pratade i telefon. körde en jävla massa hårbehandlingar, känner att det är det minsta jag kan göra för mitt hår som just nu är en stor rufsboll pågrund av alla färgningar, avfärgningar, slingor, blekningar osv!

men nu ska jag lägga mig och kolla på vd, hoppas fredagen den 13:de har behandlat er väl! här blev det snö.


 

Ovido - Quiz & Flashcards