quitebulletproof

Alla inlägg under november 2011

Av quitebulletproof - 9 november 2011 19:49

En lärare i New York undervisade sin klass om mobbning och gav dem följande övning att utföra. Hon bad barnen ta ett papper och sa åt dem att skrynkla det, stampa på det och verkligen stöka till det men inte riva sönder det. Sen bad hon dem släta ut papperet och titta på hur ärrat och smutsigt det var. Hon bad dem berätta för pappret att de var ledsna. Även om de sa att de var ledsna och försökte ...fixa pappret, påpekade hon att alla de ärr som de lämnat efter sig aldrig kommer att försvinna oavsett hur hårt de försökte fixa det. Det är vad som händer när ett barn mobbar ett annat barn, de kan säga att de är ledsna, men ärren finns där för evigt. Läraren såg i ansiktet på barnen att budskapet gick hem.



   (bilder lånade från google.se)

Av quitebulletproof - 9 november 2011 14:04

okej det känns ju bara så fel att ha en header där jag är blond just nu.
men som redan skrivet så handlar jag en ny kamera på lördag så då drar jag väl iväg och fotar nya bilder. as brunette.

mår fortfarande pyton. börjar bli lättare att prata nu trots att jag inte får fram alla orden jag vill få fram! jättekul.
blir nog hemma imorgon med, har tydligen smittat lillebror också som just nu ligger och sover på soffan.
det har övergått från att inte kunna prata till en äcklig hosta i allafall, horrible. kan jag inte bara få bli frisk nu?..
       
   

Av quitebulletproof - 8 november 2011 23:05

Vad gör du när din häst vägrar att komma in?
- ställer mig vid ett träd och låter som ett äpple. 

Av quitebulletproof - 8 november 2011 22:51

har precis skrivit en inköpslista om vad som ska handlas på lördag eller fredag då jag och pappa åker in och shoppar nytt av de min syster tog med sig till lägenheten..
dvs plattång, kamera & usb-minne! sen är det andra saker som jag behöver tillexempel:
en ljus mössa eftersom jag är brunett nu.
därmed ny halsduk & nya vantar...
sen hittar jag alltid mer kläder och så är det lite andra saker också!
men nu ska jag lyssna lite på musik och sen sova, är förhoppningsvis i skolan imorgon!

 

Av quitebulletproof - 8 november 2011 18:33

- varför kämpar du, du kommer ändå aldrig lyckas?
- varför andas du? du kommer ändå dö. 

Det blev ingen skola idag, har istället försökt sova så mycket som möjligt och behandlat halsen precis i precis motsatsen till det man ska göra. har dränkt den med isvatten, isbitar, kall lättfil och liknande. det visade sig efter alla dessa behandlingar på internet att varma drycker hjälper.. jag som varken gillar te eller något sånt, och eftersom jag hela tiden idag stått emot att ta en isglass så tänker jag inte ge mig med ett glas varm oboy. det är nu i början det är svårt, men det kommer gå bättre. har gjort det förut och ska göra det igen. både kroppen & själen mår bättre av det. 

   

Av quitebulletproof - 7 november 2011 19:08

ligger och degar i sängen. har ingen ork för någonting, halsen förstör mitt liv för tillfället.
antar att det inte blir någon skola imorgon. men nu ska jag hoppa i badet och ta det hur lugnt som helst.
får, vill, orkar, ska inte bli sjukare än vad jag redan är nu.

 

Av quitebulletproof - 7 november 2011 11:19

trots att jag knappt kan få fram ord, knappt ljud så drog jag mig mot skolan imorse.
rösten är helt borta, dock inte hostan.. känns som jag ska hosta upp mina inälvor varje gång det sätter igång.
men aa drog hem nu på lunchen för att fixa te eller något och nu ska jag tillbaka till SO:n som är 75 min, paiiin.
sen har jag bara hemkunskap så de är rätt tjill, efter skolan drar jag till farmor med frida. skriver mer ikväll.

         

Av quitebulletproof - 6 november 2011 23:58

vaknade rätt tidigt idag med tanke på tiden jag kom hem igårkväll. (natt?)
öhm.. ja.. har hjälpt min syster flytta ut de sista kartongerna från hennes rum nu till hennes nya lägenhet och jag måste erkänna att friheten jag trodde att hon skulle lämna inte finns. det som finns är ett stort tomt rum och en slags saknad.
en saknad av att veta att jag inte kan gå in till hennes rum när jag tillexempel vill låna någonting, behöver säga någonting eller kanske bara vill ha sällskap av någonting förutom mina vänner, när jag behöver någon att tjafsa med för att få ut all min ilska. men, men. jag vänjer mig.

efter det så drog jag till simhallen med min nästäldsta syster, hon & hennes son Ludde skulle på baby-sim så jag följde med dit och aa, innan det drog vi ut och käkade, gick omkring, och snackade mest.

har precis försökt snacka med sara i telefonen, jag har ingen röst. kan knappt snacka alls. vi försökte iallafall komma fram till hur vi ska göra med The Breaking Dawn som går den 16:de.. och jafan klart vi ska gå. det är givet, vi gick på de andra tre filmerna så många fler gånger en bara en gång så varför skulle vi missa denna? pfft, inte en chans.
frågan är bara vart vi ska gå.

fick nyss tanken på att det är helskumt att blogga. känner mig lite skitzo som sitter och skriver såna här grejer.. och den där meningen gjorde inte saken bättre.. godnatt!

 
 

Ovido - Quiz & Flashcards