quitebulletproof

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av quitebulletproof - 5 februari 2012 23:14

kärlek är att skapa ett vi utan att förlora ett jag.
 

        

Av quitebulletproof - 5 februari 2012 23:06

jag hatar att göra såna inlägg som jag gjorde nyligen, visst ser dom bedrövliga ut? menmen, en sammanfattning av helgen var det jag kunde komma med efter tre dagars finskt boende, finsk mat & finsk kultur. fick reda på båten idag av recceptionisten att dem inte ens har en kung i Finland? mumintroll har dom, men ingen kung? men enligt honom så har tydligen deras statsminister lite mer makt än våran kung. men lugn ba lugn det var inte bara jag som lärde mig att dom hade demokrati. han visste inte att vi hade både statsminister & kung. haha intressant att läsa om det här liksom..
vet inte vad jag skriver.. det snurrar i huvudet, vill bara till min sängsängsäng!!

därmed säger jag godnatt & hoppas att ni kommer sova gott! de kan jag garantera att jag ska!

    

Av quitebulletproof - 5 februari 2012 18:47

jag är hemma!! haha okej, det lät som att jag längtat hem sen jag åkte iväg men nejnej! började längta tillbaka på den 6 timmars långa hemresan, fyfan. hade så jävla ont i rumpan efter att suttit på den hela jävla vägen, fyfan.


påväg till båten livrädda eftersom det redan klockan tolv hade skett 8 bilolyckor varav 3 var dödsolyckor.      


vårat söta lilla rum på hotellet, vårat rum hette Trumpetstek. vårat rum var det enda rummet med gungstol & det måste ju vara ett tecken på något dåligt, därför möblerade vi om lite, bar ut gungstolen mitt i natten för att inte dom andra skulle märka och sedan fick rummet förbli så. självklart fixade vi iordning vår ommöblering innan vi drog därifrån;)
   



vårat rum förblev nästan lika fint hela tiden. fan hemtrevligt ju! ett tecken på att jag & linda aldrig skulle klara av en egen lägenhet tillsammans, herregud vilken jävla röra det blev.. de här bilderna är tagen den andra dagen, tänk då hur de såg ut den tredje. dear god.

   


första natten var det fekke inne hos mirlinda, amanda & jenny.ö vi spelade tecknet, vänd-10:an, åt "massa" gott och bara hade det allmänt tjill alla fem! andra natten var det fekke inne i mitt, lindas och jenny.ö's rum!
(jenny.ö flyttade till vårat rum efter första natten) där dunkades det musik och ett helt jävla gäng satt där och skulle spela svarte petter, vänd-10:an, tecknet och ja, gud vet vad! fattar inte att vi fick plats så jävla många på vårat lilla golv. men trevligt var det ta mig fan! efter det satte vi oss i köket och spelade bara jag, jenny.ö, jessika & linda!
andra dagen mådde jag skit, men efter ett par värktabletter glömdes den värsta smärtan ;)
    



sen var det självklart dags att titta på melodifestivalen. hela jävla laget var samlat i ett och samma rum, samma rum som de som jobbade där satt i. alla var samlade och det var hur trevligt & mysigt som helst. sen spårade det ur och jag, linda, fredrika & alicia levde i vår egna lilla värld i alicas och fredrikas rum (endast för att inte skräpa ner mer i vårat egna rum, hehe smarta tjejer)  
  
             


efter denna roliga natt inne i vårat rum hittade vi denna lilla dockan nerbäddad i vår säng. och eftersom jag, linda & jenny är mästare på att skrämma upp varandra så blev vi såklart livrädda, vi döpte henne till "vodoodockan" och slängde in henne under sängen. samma natt drömde jag något sjukt konstigt antagligen eftersom jag vaknade sittandes med ansiktet mot väggen. har haft massor med såna konstiga upplevelser på sista tiden. vettefan vad det är med mig.
men inte fan berodde det på vodoodockan iaf, fötterna hängde inte nedanför sängen den natten vill jag lova!
 


första matchen måste varit ett helvete för laget. med tanke på att vi somnade så pass sent och gick upp så pass tidigt, är glad över att jag inte spelade de tidiga matcherna måste jag säga. otroligt glad över att nynäs kämpade på som fan också, helvete va bra vi var vissa matcher! detta är några bilder tagna från 06.20
         


vet inte hur mycket vi har hunnit hitta på på endast de här tre dagarna, men jävligt kul har det varit iallafall.
måste bara erkänna att jag till och med nästan har lärt mig spela schack! whey!
   
   


efter en ganska jobbig sista match så var de flesta helt slut. alla rusade till bilarna för att hinna med båten som gick 13.30 och vi kom iväg vid 13.15 så visst hade vi brottom. men vi hann med. jag & linda kunde efter mycket om och men byta om i bilen. trångt. vi var så värda en sista vinst efter så jävla mycket kämpande från alla spelare.
men tror ni inte att motståndarlaget trycker in bolljäveln i mål när det är 3 minuter kvar?


jag var inte så jävla trött på båten. i själva verket försökte jag göra värsta tuggumibubblan! tog ut tungpiercingen, tröck in ett helt paket med HubbaBubba & smaskade på. nej det gick inge vidare, det ledde mest till en förjävla smärta i käken. men efter att inte kunnat göra en bubbla på ett halvår så var det hur jävla kul som helst. helt omöjligt att göra bubblor med den där jävla staven i truten.
    
    


trots att jag inte är helt frisk så blev ju allting så jävla mycket bättre nu i helgen när jag haft så otroligt jävla kul!
fan vad jag svär. och efter någon timmes sömn i bilen så trodde jag inte att det kunde bli så mycket bättre tills jag kom hem och möttes av den här lilla sötnosen som var på besök!
    


wheey, nu ska jag skriva godnatt till folket jag chattar med, smsa godnatt till människorna jag smsar med & tvätta bort sminket. sen ska jag sova i MIN SKÖNA SÄNG UTAN VODOODOCKOR OCH GUNGSTOLAR SOM SKRÄMMER MIG.
fyfan vad skönt det kommer bli. dock mindre skönt att det är skola imorgon. fml.
   


Ovido - Quiz & Flashcards