quitebulletproof

Alla inlägg under februari 2012

Av quitebulletproof - 3 februari 2012 22:52

Hallååå, kunde inte hålla mig borta från bloggen så länge haha.. men nu ligger jag i sängen på hotellet bredvid jenny & linda efter en kortkväll med mirlinda & amanda. Resan hit var helt okej, ganska oroande med tanke på att det redan i morse hade skett 8 bilolyckor varav 3 var dödsfall. Båtresan gick också bra lite skumpig kanske, men vafan! Paniken sprider sig i kroppen nu när man vet att man sover flera mil hemifrån och tvingas att sova här på det sjuka hotellet där dom typ varit ute i skogen & plockat pinnar som dom sedan hängt upp på väggarna istället för tavlor och istället ens handtag på dörrar så har dom schackpjäser?! Nyss hade vi en gungstol här inne, den åkte ut ganska fort. Man vill ju inte vakna av att någon sitter där liksom. Den står numera utanför vårt hotellrum! Maten här var en katastrof, lax. Eller iaf för mig som inte äter fisk. Fick bakad potatis med potatismos istället? Man ba JAHA. Och för eran information, nej jag är inte galen! Klart som fan jag inte åt det.. Nu ska jag sova, skriver mer imorgon. Klockan här är ju trots allt inte tio i elva som den är hos er hemma i sverige, Och jag ska upp klockan sex dvs klockan fem i sverige! Puss på er, ha en toppen lördag!

Av quitebulletproof - 3 februari 2012 09:45

det här är ett tidinställt inlägg så ifall det här är det första inlägget för idag så är det för att jag inte hunnit skriva något eftersom jag antagligen hade en jävligt stressig morgon! detta blir antagligen det sista för dagen också såvida jag inte gör ett mobilinlägg från hotellet ikväll! ha en toppendag!

   

Av quitebulletproof - 2 februari 2012 21:56

fel uttalanden:
- jag säger inte shorts, jag säger hårts.
- jag säger inte Alexander Overskin, jag säger Alexander Oschvekvin.

- jag har trott sen första gången jag hörde låten att dom sjunger AAAAFRICA! och inte FREAK OUT! (låten nedan)
- jag säger premenumera istället för premunera.

- jag säger köppullarna när jag ska säga köttbullarna.

- enligt mig heter det marängsvisch, inte marängsviss.

- gör det här "ordängklitt" istället för ordentligt.
- snitsel istället för schnitzel.

- ska du röntga dig imorgon? "ja jag ska runtka mig imorgon."
- ja vill ha i den här ingredesesiensen! inte ingrediensen då? 

  

Av quitebulletproof - 2 februari 2012 21:33

sitter och kollar igenom alla klädsajter jag kan komma på just nu! allt för att hitta perfekta sommarkläder tills i sommar!
känner på mig att det kommer kännas tomt i plånboken efter alla mina shoppingturer som planeras just nu!


ska snart hoppa in i duschen & försöka lugna ner mig, det brukar behövas efter någon timmes snack med Sara.

annars så är det väl inte speciellt mycket som händer just nu.. chattar på facebook, lyssnar på musik & oroar mig för att min feber kommer påverka min cup som laget åker till imorgon.. åland! är borta hela helgen så det lär nog inte bli så mycket bloggande under helgen tyvärr! antagligen inte mycket spelande heller pågrund av cpfebern..

   

Av quitebulletproof - 2 februari 2012 19:59

kan ni tänka er att om 5 hela månader sitter jag i en lägenhet i Torrevieja, Spanien!
med en vän jag känt i snart 14 år!, min bästavän!
alltså jag förstår inte själv hur underbart det här kommer bli!! 

god mat, sol, värme, bad, shopping, fotografering & bara få umgås med en av världens underbaraste personer i troligtvis 3 veckor!? det är helt fantastiskt, vad mer kan man önska liksom?


visst, det känns som att det är ett förjävla bra tag kvar & det gör mig lite depp, men sen kommer jag på att jag måste ha värsta beachbodyn, och då blir det ju helt plötsligt för kort tid kvar! jag menar, vill man ändra på någonting så att det blir precis som man vill ha det så måste man tänka långsiktigt. det tar inte en månad, tre månader eller i mitt fall fem månader. det kan ta upp till ett år! klart man ser skillnad om man ändrar sina vardagsrutiner osv men det stora förändringarna kräver lång tid. jag vet att det inte går att göra som jag gör, det fungerar nu men jag vet att det kommer gå precis lika fort att gå upp allting som jag förlorat när jag väl börjar äta igen. därför måste jag ändra mig också, och bara det lär ta en lång tid att vänja mig vid. men förfan vad jag ska komma igång, for real this time!


de här tre bilderna är lånade från Camilla på facebook.

de två senaste bilderna är från i somras, första bilden är på sanne, mig, sebbe, fredde & alexoch den andra bilden är på mig & alex, kan vart den bästa veckan 2011   

Av quitebulletproof - 2 februari 2012 15:39

varit i skolan och hämtat mappar - check.
plockat undan julpynten i lägenheten - check.

kört morgonpasset - check.


det enda som ska göras nu är att sova en timme, morgonpasset kändes extra tungt idag.
vet inte om det var för att febern är högre eller för att jag körde på lite extra idag.

blir att sätta på en film & sussa ett tag, sen SKA jag städa mitt rum eller plugga, that's it!
   

Av quitebulletproof - 2 februari 2012 10:58

vaknade vid halv tio av att pappa ringde. gick upp, drog med mig täcket, la mig i soffan & kollade på The ugly truth.

har precis tryckt i mig en mandarin & ska alldeles strax gå till skolan för att hämta lite mappar & böcker.

sitter just nu & snackar med linda & sara på facebook, måste få någonting gjort idag.

snabbis till skolan, morgonpasset, fixa bloggen, plocka undan alla julsaker, kanske t.o.m städa mitt rum(?) 

okey, är sjukare än jag trodde märkte jag nu.. men måste sätta fart! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards